Pusat Informasi - Kursus Liberty Reserve Sebagai Platform Jana Duit

Kami di MalFastGroup menawarkan kursus menjana pendapatan menggunakan Liberty Reserve yang pastinya masih ramai yang tidak tahu memanfaatkan LR sebagai medium atau platform buat duit.

Apa Itu HYIP? [PART 4 - Peraturan Yang Perlu Ikut Dalam HYIP]

Saturday, December 15, 2012



Peraturan Yang Perlu Anda Ikuti Dalam HYIP Supaya anda boleh memperolehi keuntungan atau meminimakan risiko kerugian melabur di HYIP, ada peraturan yang perlu anda ikuti :

1. Jangan re-invest atau menambah pelaburan anda terus menerus sebelum anda BEP (Break Even Point) atau balik modal. Anda harus mempunyai target berapa yang harus anda laburkan, selepas itu anda berhenti dan menikmati keuntungan. Dari keuntungan yang ada setelah anda balik modal terserah anda ingin melaburkan kembali atau melabur ke HYIP lainnya.

2. Jangan sesekali menggunakan kemudahan “compounding” yang ada pada program HYIP, kecuali sudah balik modal. Jangan laburkan kembali keuntungan yang anda perolehi tetapi keluarkanlah semaksima mungkin.

3. Laburkan wang yang tidak terpakai atau wang yang anda rela untuk hilang kerana setiap pelaburan ada risikonya dan HYIP juga demikian. Bezanya HYIP tergolong pelaburan yang HIGH PROFIT dan HIGH RISK di mana risiko untuk anda mendapatkan keuntungan yang tinggi anda harus fikirkan apakah sepadan atau tidak dengan risiko yang anda tanggung bila tiba-tiba HYIP tersebut tidak bayar anda.

4. Target keuntungan anda dan jangan tamak. Memang banyak HYIP yang menawarkan keuntungan yang lumayan dan ketika anda melabur kebetulan anda untung yang membuatkan anda tamak untuk mendapatkan “lebih” lagi. Nasihat saya jangan sekali-kali anda tergoda dengan meminjam wang, menjual barang atau memakai wang lebih dari 10% dari jumlah yang anda ada untuk melabur di HYIP kecuali anda sudah berpengalaman. Sekali lagi saya ingatkan pelaburan ini berisiko tinggi. Target pelaburan anda contohnya anda cuma melabur maksima RM5,000 di beberapa program HYIP dan jika sudah balik modal, dari keuntungan yang diperolehi baru anda laburkan semula.

5. “Diversified” atau seperti kata pepatah popular “Jangan Letak Telur Dalam Satu Bakul”. Semua di dunia ini tidak ada yang kekal apatah lagi program pelaburan seperti HYIP yang perniagaannya berlandaskan atas kepercayaan. Anda percaya anda melabur, jika ragu-ragu sebaiknya jangan melabur.

6. Jangan melaburkan wang ke dalam HYIP apapun lebih dari RM30,000 sebelum anda yakin bahawa HYIP tersebut mempunyai rekod membayar pelaburnya yang melabur besar, kerana ada HYIP yang tidak membayar pelaburnya yang melabur besar tetapi membayar yang melabur kecil (puluh atau ratus saja) supaya rating mereka kelihatan nampak baik.

Sesiapa yang memperolehi keuntungan di HYIP dan hidup dari pelaburan HYIP pasti mengikuti langkah-langkah di atas kerana ini sudah merupakan Peraturan Wajib yang harus diikuti. (bersambung ke part 5)

Apa Itu HYIP? [PART 5 - Kesalahan Player HYIP]

0 comments:

Post a Comment